„Alfabet ruchowy i podstawowe umiejętności ruchowe dla dzieci w wieku 6-12 lat"
Przewodnik dla Nauczycieli „Alfabet ruchowy i podstawowe umiejętności ruchowe dla dzieci w wieku 6-12 lat"
W ramach realizacji programu "WF z AWF: Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości" opublikowano Przewodnik dla Nauczycieli pt. „Alfabet ruchowy i podstawowe umiejętności ruchowe dla dzieci w wieku 6-12 lat", napisany pod redakcją naukową prof. dr. hab. Andrzeja Kosmola, dr Zuzanny Mazur i dr Katarzyny Płoszaj z Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Współautorami Przewodnika są eksperci - naukowcy i praktycy z akademii wychowania fizycznego w Polsce. Pozycja ma na celu wspieranie nauczycieli i nauczycielek w procesie nauczania podstawowych umiejętności ruchowych (PUR) dzieci w młodszym wieku szkolnym. Przewodnik został podzielony na dwie główne części: teoretyczną i praktyczną. Pierwsza z nich koncentruje się na koncepcji alfabetu ruchowego (physical literacy), która jest szeroko rozwijana w systemach edukacyjnych takich krajów jak Kanada, Australia, Anglia, USA czy Irlandia. Część praktyczna poświęcona jest omawianiu podstawowych umiejętności ruchowych, przedstawiając również wskazówki oraz praktyczne zastosowanie powyższej koncepcji.